آشپزخانه

معرفی غذاهای ایرانی

آشپزخانه

معرفی غذاهای ایرانی

پیچ و رولپلاک نما برای سنگ های متفاوت

پیچ و رولپلاک نما برای سنگ های متفاوت

 

  • سنگ تراورتن
  • سنگ گرانیت
  • سنگ مرمر
  • سرامیک

۱ ــ پیچ و رولپلاک نما (سنگ تراورتن):

 

سنگ تراورتن، سنگی است که بیشتر ساختمان ها به دلیل تنوع بالای آن در نوع و رنگ از آن استفاده می کنند.

این سنگ در ساختمان ها به صورت قدی کار می شود. و امکان افتادن آن نیز بالاست. به همین دلیل برای استفاده ازاین سنگ در ساختمان ها از پیچ و رولپلاک نما استفاده می شود .

هنگامی که این سنگ برای کار در ارتفاع  با دسترسی طناب انتخاب می شود . برای پیچ رولپلاک این سنگ نما باید از دریل معمولی استفاده کرد. اما استفاده از دریل هیلتی برای این کار در ارتفاع بهتر است. زیرا برای سنگ هایی که بیشتر از ۲۰ سانتی متر عرض داشته باشند. برای پیچ و رولپلاک نما باید از دریل هیلتی استفاده کرد.

بهترین حالت ممکن پیچ و رولپلاک نما برای استفاده از سنگ تراورتن در ساختمان، اسکوپ کردن این سنگ در ساخت و ساز آن می باشد.

 

قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما (سنگ تراورتن)

 

در کار در ارتفاع با دسترسی طناب برای سنگ تراورتن قیمت اندکی پایین تر از بقیه سنگ ها است برای مثال اگر یک پیچ و رولپلاک سنگ نما ساختمان ۴ طبقه که در عرض ۶ ساخته شده باشد. را در نظر بگیریم. که پیچ و رولپلاک نما آن با سنگ تراورتن انجام شود. قیمت این راپل چیزی در حدود ۷۰۰ هزار تومن تا یک میلیون تومن است.

 

۲ ــ پیچ رولپلاک (سنگ گرانیت):

 

هنگامی که برای کار در ارتفاع با دسترسی طناب برای پیچ رولپلاک سنگ گرانیت استفاده می شود. می توان گفت به دلیل جنس بسیار ضخیم و با مقاومت بسیار بالایی که دارد بسیار سخت سوراخ می شود. به همین دلیل نمی توان برای سوراخ کردن آن در کار در ارتفاع به هیچ عنوان از دریل معمولی استفاده کرد. زیرا تنها دریلی که می تواند برای پیچ و رولپلاک سنگ نما آن  پاسخگوی این مقاومت بالای گرانیت باشد. دریل هیلتی است.

 

قیمت پیچ و رولپلاک نما (سنگ گرانیت):

 

در راپل برای سنگ گرانیت می توان گفت پیچ و رولپلاکآن به دلیل مقاومت بسیار بالایی که این سنگ دارد دارد . از قیمت بسیار بالایی برخوردار است . قیمت پیچ و رولپلاک نما این سنگ نسبت به سنگ های تراورتن یا مرمر از قیکت بیشتری برخوردار است. البته برای اینکه قیمت راپل با این سنگ نیز مشخص شود باید عرض و طول کار در ارتفاع مشخص باشد.

برای مثال اگرکار در ارتفاع با دسترسی طناب برای  یک ساختمان که با عرض ۶ در ۴ طبقه ارائه شده باشد. را در نظر بگیریم قیمت این کار در ارتفاع برای پیچ و رولپلاک سنگ نما ساختمان  به صورت تقریبی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته می شود.

 

۳ ــ پیچ رولپلاک (سنگ مرمر (سنگ سفید))

 

راپل برای سنگ مرمر اندکی پیچیده و پرطرفدار است. برای پیچ و رولپلاک سنگ نما سنگ مرمر باید از دریل معمولی استفاده شود . زیرا این دریل برای کار خود از چکش استفاده نمی کند و از سرعت بالایی برای پیچ رولپلاک برخوردار است. این سنگ بیشتر برای پیچ و رولپلاک نما  در اندازه های ۱۵ و ۲۰ سانتی متر استفاده می شود.

روش استاندارد کار در ارتفاع و پیچ و رولپلاک سنگ نما سنگ مرمر استفاده از داربست است . زیرا از دریل معمولی برای سوراخ کردن سنگ استفاده می شود. و اگر بخواهیم از دریل هیلتی در این کار استفاده کنیم سنگ میشکند. به همین دلیل نمی توان این کار در ارتفاع را با دسترسی طناب انجام داد.

 

۴ ــ پیچ رولپلاک (سرامیک):

 

درواقع می توان گفت راپل با دسترسی به طناب برای پیچ و رولپلاکسرامیک نسبت سنگ ها از قیمت بسیار بالاتری برخوردار است. زیرا در پیچ رولپلاک سرامیک از واشر نیز استفاده می شود. و نکته مهم تر در پیچ و رولپلاک سنگ نما این سنگ این است  که نمی توان روی عکس سرامیک سوراخکاری را انجام داد. زیرا اگر در این کار در ارتفاع  در عکس سرامیک یعنی وسط سرامیک سوراخکاری انجام شود. در نهایت به شکستن سرامیک منجر می شود.

برای سوراخکاری سرامیک در پیچ و رولپلاک نما آن  باید درز سرامیک را سوراخ کرد.

 

پیچ و رولپلاک نما:

 

در کار در ارتفاع با دسترسی طناب برای پیچ و رولپلاک سنگ نما از دو روش می توان استفاده کرد.

۱ ــ پیچ و رولپلاک سنگ نما با کار در ارتفاع با داربست:

هنگامی که برای پیچ و رولپلاک نما از کار در ارتفاع با داربست استفاده می شود. سنگ نما ها استحکام محکم تری دارند. البته این نکته نیز وجود دارد. که اگر برای پیچ و رولپلاک نما از دریل معمولی استفاده شود. حتما باید داربست بسته شود. زیرا استفاده از دریل معمولی در کار در ارتفاع به زور بسیار زیادی از طرف فرد نیاز دارد. و کار در ارتفاع با داربست می تواند پشتوانه ای برای وجود این زور پشت دریل باشد.

 

چه زمانی باید از کار در ارتفاع با داربست استفاده شود:

 

در بیشتر موارد می توان از کار در ارتفاع با دسترسی طناب و  پیچ و رولپلاک سنگ نما بدون داربست استفاده کرد. مگر اینکه موارد یک مورد خصوصی وجود داشته باشد. که کار در ارتفاع با داربست ضروری باشد. برای مثال زمانی که ساختمانی آردوواز داشته باشد یا سنگ نمای ساختمان از نمای رومی استفاده کرده باشد. و ابزار زیادی برای پیچ رولپلاک مورد نیاز باشد. کار در ارتفاع با دسترسی طناب جایز نیست. و کار در ارتفاع با داربست انجام می شود.

 

۲ ــ پیچ و رولپلاک سنگ نما با دسترسی طناب

 

هنگامی که برای پیچ و رولپلاک سنگ نما با دسترسی طناب استفاده کنیم یعنی ازکار در ارتفاع با داربست استفاده نمی شود و . هزینه پیچ و رولپلاک نما بسیار کمتر حساب می شود. زیرا هزینه ای که برای ایجاد داربست درکار در ارتفاع در نظر گرفته میشد. حذف میشود. و در واقع می توان گفت هزینه اضافی در راپل وجود ندارد. و تنها هزینه پیچ و رولپلاک سنگ نما پرداخت میشود.

پیچ و رولپلاک نما در صورت وجود کار در ارتفاع با دسترسی طناب  توسط افرادی که در این کار تخصص بالایی دارند انجام می شود. زیرا روش بستن پیچ ها در پیچ و رولپلاک نما با دسترسی طناب با روش بستن پیچ ها با پیچ و رولپلاک سنگ نما با داربست بسیار متفاوت است.

 

مزایای پیچ رولپلاک با دسترسی طناب نسبت به داربست

 

  • زمان کمتری برای کار مصرف می شود:

هنگامی که از کار در ارتفاع با داربست برای کار پیچ و رولپلاک نما یا خدمات دیگر مانند تعمیر، نماشویی با طناب و… استفاده می کنیم .زمان بسیاری برای انجام این کار در ارتفاع استفاده می شود. در صورتی که اگر از دسترسی طناب استفاده کنیم این زمان حداقل به نصف می رسد.

 

منهول فاضلابی چیست؟

منهول فاضلابی چیست؟

منهول فاضلاب همان منهول هایی است که در خطوط انتقال فاضلاب و پکیج های تصفیه فاضلاب نصب شده و برای دسترسی و زهکشی خطوط فاضلاب استفاده می شود. منهول فاضلاب اکنون از مواد پلی اتیلن ساخته شده می شود اما جنس های مختلف دیگری نیز برای ساخت منهول فاضلاب استفاده می شود که در ادامه به آنها پرداخته می شود.

 در حال حاضر هنوز هم از منهول فاضلاب بتنی و آجری نیز استفاده می شود اما این نوع منهول فاضلاب محبوبیت خود را در دنیای امروز و با رشد فناوری های جدید تولید منهول فاضلاب از دست داده اند و پیمانکاران و مجریان طرح های انتقال فاضلاب به استفاده بیشتر از منهول های پلی اتیلن روی آورده اند.

منهول فاضلابی پلی اتیلن

در شبکه انتقال فاضلاب برای اتصال چندین خط لوله فاضلاب و برای ایجاد مسیر‌های مختلف در زیرساخت فاضلابی و در سیستم مخابراتی برای دسترسی به مسیرهای کابل زیرسطحی از منهول پلی اتیلن استفاده می شود. منهول های پلی اتیلن تولید شده در دو نوع سنتی و پیش ساخته، هر کدام مزیت خاص خود را دارند.

برای بکارگیری هر یک از این  منهول ها می توانید از تیم کارشناسی شرکت اوژن مشاوره دریافت کنید. شرکت اوژن طراحی، تولید کننده و تامین کننده انواع منهول، منهول پلی اتیلنی، منهول بتنی پیش ساخته بوده و پیاده سازی و راه اندازی آن را با کیفیت بالا انجام می دهد. تا به امروز پیاده سازی منهول پلی اتیلن در شرکت های گاز و نفتی، پتروشیمی، نیروگاه ها و خطوط انتقال صورت گرفته است.

 

سایت: http://ozhen.co/

تماس : ۹۱۳۰۰۲۰۴ - ۰۲۱

ایمیل: info@ozhen.co

نخ بخیه و انواع آن

نخ بخیه و انواع آن

بخیه زدن در جراحی به معنای دوختن قسمتی از بافت بدن است که به وسیله ی نخ بخیه و سر سوزن های مخصوص انجام می شود. نخ بخیه که امروزه یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات پزشکی می باشد در انواع مختلفی طبقه بندی می شود.

طبقه بندی های مختلف نخ بخیه عبارتند از:

·         قابل جذب یا غیر قابل جذب بودن

·         مونوفیلامنت یا مولتی فیلامنت

·         طبیعی یا مصنوعی بودن

مهم ترین طبقه بندی آن ها، دسته ی اول یعنی قابل جذب یا غیر قابل جذب بودن می باشد.

نخ های قابل جذب شامل موارد زیر می باشند:

·         کاتگوت

·         کرومیک

·         ویکریل و دگزان

·         ماکسون و PDS

نخ های غیر قابل جذب نیز عبارتند از:

·         نایلون

·         سیلک

·         نخ های فولادی ضد زنگ یا نخ های سیمی

کاتگوت که یکی از انواع نخ های قابل جذب است به دو نوع کاتگوت ساده و کاتگوت کرومیک تقسیم بندی می شود. نخ کاتگوت از کلاژن بافت زیر مخاط روده ی گوسفند و یا بافت سروزی روده ی گاو به دست می آید. این نوع از نخ ها در ضخامت های بین 3 تا 7/0 ساخته می شوند که در بدن باقی نمانده و به وسیله ی آنزیم های بدن جذب می شوند.

 

نخ های مونوفیلامنت یا مولتی فیلامنت

نخ های مونوفیلامنت در واقع نخ های تک رشته ای و نخ های مولتی فیلامنت، نخ های چند رشته ای هستند که در قدرت انعطاف متفاوت می باشند. نخ های تک رشته ای نسبت به نخ های چند رشته ای منعطف تر بوده و به راحتی می توان آن ها را گره زد. علاوه بر این دقت در نخ های تک رشته ای بیشتر بوده و ظرافت عمل در آن ها بالاتر است.

همچنین سطوح صاف و صیقلی نخ های تک رشته ای سبب می شود تا در هنگام عبور از بافت، آسیب کمتری به محل وارد کرده و امکان پارگی بافت را در حین جراحی کاهش دهند. نخ جراحی تک رشته ای معمولا در جراحی های قلب، اعصاب و چشم کاربرد داشته و از اهمیت زیادی برخوردار است.

نخ جراحی مولتی فیلامنت یا چند رشته ای نیز خود به دو نوع بافته شده و پیچیده تقسیم بندی می شوند که نخ های بافته شده یا قیطان به لحاظ کارکرد سریع تر و راحت تر بوده و گره های ایجاد شده با این نوع نخ ها نیز به دلیل چند رشته ای و قطور تر بودن، پایدار تر می باشند.

نخ های بخیه که از الیاف طبیعی، الیاف مصنوعی، الیاف فلزی، کلاژن و روده ی حیوانات تهیه می شوند، از ضعیف ترین نوع که الیاف طبیعی را شامل می شوند تا محکم ترین نوع آن که الیاف فلزی می باشند در موارد مختلف در بافت های داخلی و خارجی بدن مورد استفاده قرار می گیرند.

بنابراین چنانچه قصد خرید نخ جراحی را دارید پیشنهاد می کنیم براساس نوع کاربرد آن، محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس اقدام به خرید آن نمایید. همچنین برای خرید نخ بخیه شما می توانید از فروشگاه های مجاز تجهیزات پزشکی در سراسر کشور اقدام نموده و حتما پیش از خرید آن، اطلاعات لازم درباره ی محصول را مطالعه کرده تا پس از خرید دچار مشکل نشوید.

علاوه بر این در هنگام خرید نخ بخیه توجه کنید که قیمت های متفاوتی برای برند های مختلف این محصول وجود دارند که برای اطمینان از خریدی مقرون به صرفه، بهتر است از فروشگاه های تجهیزات پزشکی معتبر نظیر فروشگاه اینترنتی سدان مد استفاده نمایید، تا علاوه بر قیمت مناسب، از ضمانت اصل بودن کالا نیز اطمینان حاصل نمایید.

ویژگی های نخ بخیه ایده آل

در هنگام انتخاب و خرید نخ بخیه دقت کنید که محصول مورد نظر شما بایستی دارای ویژگی هایی باشد تا بتوانید از مرغوب بودن ان مطمئن شده و اقدام به خرید آن نمایید.

بنابراین از جمله ویژگی های یک نخ بخیه ایده آل عبارتند از:

·         انعطاف پذیر بودن

·         قابلیت استریل کردن را دارا باشد.

·         از آن جایی که نخ جراحی می تواند توسط بدن به عنوان یک عامل خارجی شناخته شده و با آن مقابله شود و در نتیجه بهبودی زخم به تاخیر افتد، مناسب ترین نخ بخیه بایستی کمترین واکنش بافتی را در بدن ایجاد نماید.

·         نخ بخیه نباید آلرژی زا و سرطان زا باشد.

·         دارای استحکام و قدرت کشش مناسب باشد.

·         نخ بخیه باید به گونه ای طراحی شود که محیط مناسبی را برای رشد عوامل بیماری زا نظیر باکتری ها فراهم ننماید.

با در نظر گرفتن ویژگی های بالا معمولا برای آن که نخ های بخیه زیست تخریب پذیری نسبی و انعطاف پذیری بالایی داشته باشند، معمولا از جنس مواد پلیمری تهیه و تولید می شوند.

همچنین به دلیل آن که نخ های بخیه در بافت و محل زخم ممکن است تنش و یا کشش ایجاد کرده و حساسیت بافت و بدن را نسبت به خود  برانگیزند، کمترین واکنش بافتی و نیز استحکام کششی بالای آن ها می تواند از موضوعات با اهمیت در هنگام خرید نخ جراحی باشد.

فروشگاه تجهیزات پزشکی سدان با سابقه ی 15 سال فعالیت در زمینه ی تجهیزات پزشکی بهترین گزینه ی انتخابی پیش روی شما می باشد. فروش نخ جراحی یکی از انواع فعالیت های این فروشگاه در زمینه ی تجهیزات پزشکی است که امروزه به دلیل استقبال زیاد شما هموطنان عزیز در جای جای کشور پهناورمان ایران، سبب شده تا این فروشگاه یکی از معتبر ترین فروشگاه های تجهیزات پزشکی در دهه ی گذشته شناخته شده و نیاز های پزشکی بیمارستان ها و افراد را برطرف نماید.

سدان مد با سابقه ی فعالیت در زمینه های مختلف تامین تجهیزات پزشکی برای ارگان های مختلف در تلاش است تا نیاز های عموم مردم را به انواع تجهیزات پزشکی و انواع نخ های جراحی برطرف کرده و گامی استوار در جهت افزایش سطح سلامت جامعه بردارد.